woensdag 7 november 2007

interview voor de mentrix

ik heb samen met Mandy een interview gemaakt voor onze mentrixen om inzicht te krijgen in hoeveel en wat de leerkrachten en kinderen met de computers doen op de stageschool:

* Hoe vaak gebruiken kinderen in deze klas de computer? Hoeveel uur per week?
* Krijgt ieder kind evenveel tijd per week om gebruik te maken van de computer?
* Bepaald u welke programma’s er worden gebruikt door de kinderen?
* Voor welke doeleinden mogen de kinderen de computers gebruiken? (ook voor werkstukken bijvoorbeeld?)
* Vind u dat de computers al optimaal gebruikt worden in de klas? Of vind u dat dit nog vaker kan gebeuren als er misschien meer educatieve programma’s zouden zijn op deze school?
* Denkt u dat u genoeg kennis heeft over de programma’s die aangeboden worden op deze school?
* Wat zou u nog een meerwaarde voor uw klas vinden t.o.v. het gebruik van ICT programma’s en het leesonderwijs?
* Wat zou je zelf nog willen leren op het gebied van ICT als ondersteuning van het leesonderwijs?
* Welke computerprogramma’s worden er gebruikt in de klas?

1 opmerking:

Stefan zei

Hoi Kim, wat is nu je onderzoeksvraag? Ik zie het nergens staan. Als je dat weet dan kun je ook de activiteiten beschrijven en wat je daarmee wilt bereiken.

Onthoud: ICT is een middel dat je kunt inzetten om een doel te bereiken. Ook als je in gesprek bent met anderen op je school houd je dat in het achterhoofd.